středa 29. července 2009

22. den "Okolí Krabi - pláže, mušličky, kokos a tornádo"

Již asi v 7:30 nás probudil kravál z ulice a nepříjemné sluníčko. Nedalo se nic dělat a tak jsme vstali a rozhodli se, že alespoň vložíme texty a fotky na blog prostřednictvím avizovaného internetu zdarma. Jenže ouha. Když jsme přišli k počítačům, slečna významně ukázala, že internet je zdarma jen od 6 večer a to pro každého na půl hodiny. To nás dodělalo úplně a šli jsme hledat nový hostel.

Cestou jsme se stavovali v různých cestovkách a zjišťovali možnosti šnorchlovacích výletů. Zároveň jsme se rozhodli opět využít jako dopravní prostředek motorku, půjčili si krásnou manuálku za 150B. Díky ní jsme objeli dostatečné množství hostelů, prohlídli si vždycky pokoj a nakonec vybrali K.Guesthouse na stejné ulici jako ta hrůza předtím. Rozdíl byl nejen v ceně, na 2 dny to máme za 350B, ale především v čistotě a klidnější poloze.

Jakmile jsme se zbavili batůžků, nasměrovali jsme naší motorku k plážím nedaleko Krabi. Cestou jsme se stavili na obídek opět v takové té místní restauraci při cestě (domlouvali jsme se s nima rukama nohama). Krajina je tu zase úplně jinačí. Silnici lemovali velké skály s různými krasovými výrůstky a prohloubeninami tu a tam porostlé zelení.

Naše první kroky vedly na pláž Ao Nang, která byla celkem hezká a určitě čistší než velké pláže na Ko Samui. Po zaparkování motorky jsem se nechala ukecat na skvělou nabídku 50% slevy na masáže a absolvovala hodinovou olejovou masáž za 100B. Honzík se po předchozí zkušenosti rozhodl šetřit záda a raději fotil, hrál hru na PDA, pojídal banány a pil čaj, který mu holky donesly. Pak jsme se šli vyšplouchat do vln. Obzor se škaredě zamračil, v dálce se dokonce vytvořilo několik tornád, která jsme samozřejmě zuřivě fotili. Ve vlnách jsme se seznámili s prvním českým párem na našich cestách - Kamilem a Evou že Šumperka. Cestovali podobně jako my z města Krabi na motorce (automatce) a tak jsme se po krátkém povídání domluvili na večerní pivo. Po výměně čísel jsme nasedli na motorku a uháněli krajinou k dalším plážím. Tady by se ti Luďo určitě líbilo - samá zatáčka, super okolí, pořád je na co koukat:-).

Na jedné z pláží Honzík našel svůj vytoužený kokosový ořech a jako správný trosečník se jej jal rozbít. Pravda nejprve rozmlátil kus vyplavených korálů, ale ořech držel jako kámen. Pak jsme ale našli větší kamenný výběžek jako stvořený pro Robinsony. Po několika minutovém mlácení kokosu o kámen a urputné Honzíkově snaze jej rozlomit, se ozvalo křupnutí a ořech konečně povolil. Uvnitř opravdu byla bílá dužina tak jak ji známe a tak jsme si na ní s radosti (a Honzík s patřičnou pýchou) pochutnali.

Při cestě zpátky jsme pak ještě narazili na princezninu rezidenci, kam nás sice ochranka se samopalem nechtěla pustit, ale aspoň jsme si s ní hezky popovídali. A pak jsem si na jedné z vyhlídkových zastávek spálila nohu o výfuk. Au.

Na další zastávce jsme využili odlivu a prošli se po úzkém pasu pevniny až k ostrůvku. Všude bylo neuvěřitelné množství mušliček, až oči přecházely a tak jsme sbírali, vybírali a kochali se výhledem. Osud nám přivedl do cesty opět Kamila s Evou a tak jsme se společně vydali k chrámu Tiger Cave Temple. Jenže jsme špatně zahnuli, takže jsme změnili plány a zamířili k vodopádům Hyua. Krajina se při zapadajícím sluníčku zase celá rozzářila a tak nám cesta krásně ubíhala. U vodopádu jsme zjistili, že je to národní park a umluvili hlídačku, aby nás pustila alespoň k nahlédnutí. Měli tu moc krásný upravený park jako stvořený pro focení a i přírodní stezky a tak jsme se s Honzíkem domluvili, že sem ještě zajedem, až budou mít otevřeno.

Večer jsme strávili toulkami po nočním trhu, psaním blogu a výběrem fotek v internetové kavárně (za 40B na hodinu- tady to mají dost drahé) a baru s Kamilem a Evou. Tady jsme také poprvé vyzkoušeli "bucket", což je 1,5 l kyblíček whisky, redbullu, sody a coly (celkem za 250B, ale lepší než láhev piva za 160B).

Ještě jsem zapomněla dodat, že jsme si na zítřek domluvili šnorchlovací výlet na ostrovy Ko Phi Phi. Tak uvidíme, jestli tu opravdu mají tak nádherné moře:-).