úterý 28. července 2009

21.den "Přesun k Andamanskému moři"

Dneska nás probouzel budík v 8, ale marně. Ještě jsme si chvilku poleželi a potom vyrazili na naší pláž (asi 20m). Moře je po večeru, kdy se pořádně rozbouřilo, alespoň trochu osvěžující, což nás těší. Ještě dojdu Kačence pro kávičku a napíšu blog. Potom si jen užíváme - Kačenka sluníčka, já stínu. Po 11 se pomalu balíme, dáváme si sprchu, sedáme na motorku a jedeme do přístavu. Obrovský a krásný kokos, který jsem našel dneska na pláži jsme se slzou v oku museli zanechat svému osudu, protože se nevešel na motorku, ach jo:-( V přístavišti jdeme na oběd, nakupujeme pivo, ovoce a nějakou vodu.

Nasedáme do autobusu, který se naláduje na trajekt, ten náš autobus asi po hodině jízdy opět vyloďuje. Tentokrát však jedeme opravdovým trajektem, z lodi je super výhled a sedíme úplně nahoře.

Následně opět nasedáme do našeho autobusu a pokračujeme dál na cestě do Surat Thani. Tady se nás ujímá pán, který neřekne nic jiného než "follow me" (následujte mě) a jde a jde asi 5 minut. Již nás ani nepřekvapuje, že dorážíme do zapadlé restaurace s předraženými jídly udělanou přesně pro tuto příležitost. I přes všechny jejich triky v podobě nadhazování jídelního lístku, či vyhrožování dlouhé cesty si nic nedáváme. Před šestou hodinou (vyjíždět jsme měli v 5) nás nakládají do malého náklaďáčku a odváží k normálnímu autobusu (linkáči). Ten nás již v pořádku dováží do Krabi.
Jenže to bysme nebyli v Thajsku, aby nám cestovka nepřipravila nějaké překvápko. Autobus klasicky astavil na údajném autobusovém nádraží 5 km od centra města. Všichni ostatní cestující se nechali vysadit různě podél hlavní silnice, ale turisty nechali dojet až na konečnou. Jedinou osvětlenou budovou v 9hodin večer byla místní cestovní kancelář, kde nám áan s úsměvem nabídl odvoz za 60B pro každého. To jsme samozřejmě rázně odmítli. Je to jako když si z vás dělají srandu. Jenže bylo celkem pozdě večer, cesta daleká a tak jsme se nechali ukecat na rezervaci pokoje v hostelu KR Guesthouse, který zároveň nabízel i odvoz z nádraží. Zaplatili jsme 250B za pokoj, záhy přijeli kluci, naložili nás do dodávky a odfičeli s námi do hostelu. Hladoví jsme zavítali na místní noční trh, dali si obvyklá jídla a unaveni po dlouhé cestě si šli lehnout.

P.S.: Něco málo k hostelu. Bylo to jedno z nejšpinavějších míst, kde jsme byli nuceni přespat. Nejen společná koupela a záchod, kde Honzík objevil obr švába, ale také pokoj. Špinavý pokoj je v Thajsku opravdu výjimka. Většinou je tu všude naklizeno a vypulírováno. Ale lepší než drátem do oka:-)