sobota 31. července 2010

Barma 2010 - den 12

Budík nás ráno probudil v 6:10. Chystáme se totiž autobuskem do města Bhamo, ze kterého vyjíždí loď po řece Irawady. Venku celou noc pršelo a déšť pokračoval i při naší cestě na autobusové nádraží. Tady se už skupinka místních připravovala na cestu. Autobusek byl poměrně malý, ale vypadal zachovale. Řidiči uložili naše batůžky, kam se dalo a žádali po nás 3 kopie pasů. Tak jsme jim dali jednu s tím, že opravdu další nemáme. Asi jsme jim tím způsobili spoustu starostí, ale nedalo se nic dělat. Než byl autobusek plně naložen včetně střechy, sledovali jsme vesele čilý ranní ruch. Okolo vozů se procházely ženy s kulatými plechy na hlavách naloženými nejrůznějším zbožím a hlasitě pokřikovaly. Pro nás dva byla vyhrazena nejlepší místa - hned vedle řidiče, takže jsme měli docela dost místa na nohy a ještě krásný výhled. Škoda jen, že celou cestu propršelo.

Cestou jsme projížděli několika kontrolami, ale také rušnými vesničkami. Děti v zeleno bílých školních uniformách na nás vesele mávaly. Silnice byla zpočátku asfaltová, pak hooodně dlouhou dobu dlážděná z kamínků a pak štěrková a jedna velká díra. Před obědem jsme zastavili u jedné restaurace a jenom řekli, že si dáme jídlo a oni začali nosit hotové hody. Jídla byl úplně plný stůl a tak jsme začali ochutnávat. Bylo to opět výborné, akorát na nás pak už začali řidiči významně mávat a tak jsme rychle nasedli do autobusku a pokračovali v jízdě.

Do Bhama přijíždíme okolo 2 hodiny odpoledne a ubytováváme se v hotelu Friendship. Cena je klasická - 14 dolarů za pokoj s větrákem a společnou koupelnou. Nakonec se nám podaří usmlouvat na 13. Pokud by nám ale řekli, jaké služby poskytují, myslím že bychom jim těch 14 dolarů rádi zaplatili. Hned po ubytování nám recepční přinesl košíček různých hygienických potřeb - od šamponů přes hřeben, kartáček na zuby až po žiletku.

Na recepci se potkáváme s Australankou Ally, která vyráží kupovat lístky na loď. Připojujeme se tedy k ní a během krátké doby kupujeme lístky za 9 dolarů pro každého. Potom se s Honzíkem vydáváme na procházku okolo řeky, dále do města a na budhistickeépamátky. Asi nejvýznamnější je dlouhá řada soch mnichů a potom opravený chrám se 4 sochami budhů u autobusového nádraží. Po prohlídce města jdeme ochutnat barmský čaj do místní čajovny - nejdřív nám ta konverzace chvilku trvá, ale nakonec se domluvíme. Barmský čaj je černý čaj, který se pije s mlékem a cukrem a je hodně sladký - ale ta chuť je opravdu zvláštní a tak si dávám dva šálky. Honzík radši zůstává u klasického čínského.

Zastavují se pro nás Rob a Ally a jdeme společně kupovat podložky na loď- jsou docela drahé (nakonec usmlouváváme velkou plastovou pro dva za 3 dolary). Pro jistotu nakupujeme ještě několik lahví vody, sušenky a také lahvičku místní whisky Royal Grand.

Po dlouhém cestování jsme docela unaveni, ráno brzo vstáváme a tak míříme rychle do postele.

A jak to vypadalo obrazove tady.