sobota 24. července 2010

Barma 2010 - den 7

Dnešní noc byla trochu rušná - po chodbě pořád někdo chodil a otvíral a zavíral dveře a já se vždycky s hrůzou probudila, že k nám někdo leze. Není divu, že jsem ráno opět přeslechla budík, tak mi ho Honzík pro jistotu dál až k uchu.

Den "zábavy" (jak ho Honzík láskyplně nazval) začal klasickým ovocem s jogurtem. Potom jsme vyrazili směrem k Národnímu muzeu - již od včerejška jsme věděli, že za vstup chtějí 200 B za každého. Výstavu o thajské historii znepříjemňovalo snad jen neskutečně horko, jelikož zde měli pouze několik málo větráku. Co rozhodně stojí za návštěvu, je galerie s královskými pohřebními vozy - jsou to nádherná umělecká díla, která jenom podtrhují smysl Thajcu pro detail a jejich zručnost. Tyto pozlacené vozy se i nadále využívají při pohřbech významných osobnosti (královské rodiny). Celkové jsme prošli asi 30 velikých místnosti s různými nádobami, látkami, kly, soškami, zlatými poklady, zbraněmi aj. Po poledni jsme zavítali do restaurace přímo v muzeu, ceny byly kupodivu velmi příznivé (před muzeem 2x dražší) a tak jsem si dali nášup - Kačka smaženou rýží s kuřetem a já pálivé nudle s feferenkou a basalkou. Nejdřív jsem koukal, jestli si nedělaj srandu, že toho přinesli jen trochu, v zápětí jsem jim děkoval, že toho nedonesli více. Ale nemohl jsem to tam přeci nechat, že? Tak mi pak bylo trochu blbě a Kačku jsem na chvíli vyslal samotnou :-) Po 3 hodinách muzeování jsme nasedli na neklimatizovaný autobus (ale za 8B) a přejeli na největší tržiště přístupné jen o víkendu - Chatuchak. Tam se Kačka těšila celý rok, já o trochu méně ;-) Ale dalo se to přežít a procházení přecpanýma uličkama byla celkem zábava. Měli tam úplně všechno od jídla přes oblečení, módní doplňky, domácí potřeby, ... až po scifi železné vojáky v životní velikosti. Nakonec jsem jen koupili nanuka za 4B, kokosovou zmrzku v kokosu s kokosem a kokosovým juicem za 25B a pak Kačence nové náušnice (radši dvoje a ještě troje má slíbené, kdyby se nějaké poztráceli). Příjemně unaveni bloumáním po trzích ze kterých jsme prošli asi jen 400 z několika tisíc krámku, jsme se vydali na cestu zpět. Autobus zpět nás zpražil cenou (16B), zato příjemné zchladil klimatizaci a tak jsme rovnou šli na poslední večeři v Bangkoku. Hurá hurá, už vyražíme do Barmy :-)

Pár fotek z dnešního dne


Žádné komentáře: