neděle 2. srpna 2009

25. den "Loučení s Krabi a přesun o kus dál"

Dnes jsme opět vstali poměrně brzo a rovnou začali balit. Vzápětí jsme zjistili, že motorku musíme vrátit již v 9:30. Nechali jsme všeho a jeli se podívat do místního TAT centra, jak se můžeme z města dostat zase o kousek dál. Paní byla velmi hodná a vybavila nás mapkou a ceníkem autobusů včetně jízdních řadů.

Zabalili jsme poslední věci, podívali se na internet a vydali se chytit autobus na autobusové nádraží. Postáváme na silnici a vyhlížíme, zda něco nepojede. Za nedlouho přijíždí malé červené auto, podezřele na něj hledíme (jako autobus fakt nevypadá), ale nakonec se domlouváme na ceně 20B na osobu. Cestou bedlivě pozorujeme krajinu a také to, zda místní platí stejnou sumu jako my. Platí, s klidem vysedáme a jdeme na moc dobrý oběd v podivně vypadající restauraci (dáváme si rýži s masem a omáčkou). Máme na plánu jet do národního parku Khao Sok. Cesta to však nebyla jednoduchá a museli jsme přesedat v Takua Pa, kde jsme původně chtěli i přespat, ale nenašli jsme zde žádné rozumné ubytování.

Zatímco jsem šel prozkoumat okolí (kupoval palačinku), tak ke Kačence přišli tři lidé, ani jeden neuměl pořádně anglicky a doporučili ji super autobus rovnou do Khao Sok za 150B pro dva. Asi za hodinu cesty nás autobus vyhodil na křižovatce, kde se k nám seběhnul nezvykle malý roj čtyř thajců. Poté co jsme řekli maximum za ubytování 200B, tři odpadli a zůstal jen jeden s cenou 250B... Po chvíli smlouvání uvolil na 200B i to že nás doveze do centra a chatku nám jen ukáže. Cesta zdarma bez závazků, to se nám líbí a už se soukáme do auta. Po 2km jízdy zastavujeme u několika dřevěných chtek na vysokých kůlech. Ukazuje nám jednu z nich a říká, že je úplně nová. Nevypadá katastrofálně, ale je celkem děravá s pár komáry... Slušně se loučíme, děkujeme za odvoz a jdeme se podívat u dům dál. Po několika desítkách metrů nalézáme chatky z hostelu Jungle Huts (dle průvodce cca od 500B). Asi už se umíme dobře tvářit a tak po našem klasickém room with fan (místnost s větrákem) pan domácí rovnou nabízí velmi slušnou chatku s vlastní koupelnou a záchodem (ta byla trochu slabší) za 200B. Jako bonus si necháváme namontovat moskytiéru, aby se Kačenka cítila jako princezna a jdeme hledat něco k jídlu:-).

Cesta k jídlu však byla velmi dlouhá, stihli jsme projít městečko dvakrát tam a zpátky. Měli to všude hrozně předražené, nebo zavřené. Když už jsme hlady neviděli, zašli jsme spíše omylem do přístřešku, kterému se ani restaurace nedalo říct a "šéf kuchař" uměl udělat snad jen dvě jídla. Já jsem si poručil extra velký Pad Thai a Kačka nějaké nudle, které tam zahlédla u jednoho thajsko-holandského páru. Pak už tam seděli jen mouchy a komáři. Když jsme si chtěli dát něco k pití, tak nás poslali do sámošky, ať si tam něco koupíme. Byli to opravdu pohodáři, tak jsme se spokojili s vodou, kterou nám dali zadarmo. Já měl večeři výbornou a konečně jsem se v Thajsku pořádně přejedl, Kačenka to měla trošku horší, ale bylo toho alespoň hodně. Večer se už tolik nachýlil, že jsem se odebrali do chatičky, roztáhli moskytiéru a cítili se jako princ s princeznou:-)